Aug 4, 2010

Blog: de nieuwe REM

REM is bezig met hun 15e album alweer. Op zich wordt ik daar niet warm van maar ook niet koud maar als het kopje 'old school' zegt, trekt dat zeker wel mijn aandacht, en dat ook nog eens in combinatie met REM. Lekker hoor.

En inderdaad, de Posies' front man had al wat tracks gehoord en was onder de indruk. Het klonk zo lekker old school. Combinatie van electrische en acoustische gitaar, net zoals vroeger. Niks geen rare keyboard-loops, niets geen vage drumcomputers, het klonk bij vlagen zelfs donker. Aldus de Posies' frontman, die de demos weer had gehoord tijdens een bezoekje aan Mike Mills. Dus dat zit wel goed. Ik genoot van het artikel, ik genoot van het vooruitzicht van een old school REM album. Ik genoot van Document, Green, Reckoning, Murmur. Laat maar komen!

En wanneer komt het bewuste schijfje? "Ergens volgend jaar". Dus genoeg tijd om aan al die fijne vooruitzichten veranderingen aan te brengen. Ik reken maar weer nergens op.

No comments:

Post a Comment